חיפוי קירות המטבח – מהן האופציות המובילות?

חיפוי קירות מטבח

המטבח הוא לב ליבו של הבית ובני הבית מבלים בו שעות רבות כדי להכין מטעמים ומאפים מיוחדים, כפי שרואים בתוכניות הטלוויזיה הרבות בנושא זה. כאשר חלל המטבח מעוצב ובנוי באופן פונקציונלי, השהייה בו הופכת לזמן איכות משפחתי ולמקום שבו נעים יותר לבשל ולאכול.

תכנון מטבח חדש בבית

מי שבונה מטבח חדש כשהוא עובר לדירה חדשה או כאשר הוא משפץ דירה קיימת, בוחן כמה וכמה אופציות לחיפוי קירות המטבח. המטרה היא לבחור חיפוי קיר שיעזור ליצור הרמוניה נפלאה עם המבנה והגוון של ארונות המטבח העליונים והתחתונים, מוצרי החשמל, נראות הקירות והוילונות.
המגמה הבולטת בתחום עיצוב המטבחים כיום היא לעצב מטבח שיהיה נוח לשימוש ויאפשר הימצאות במקביל בכמה עמדות עבודה על פני המשטחים וגם באי שנבנה במרכז המטבח או באחת מפינותיו, בהתאם לצורה הגיאומטרית של המטבח.
להשלמת הנראות העיצובית אפשר לצבוע חלק מקירות המטבח בצבע תואם היוצר הרמוניה ולהדביק טפט עם הדפסים יפהפיים על אחד הקירות האחרים. קיים כיום היצע נרחב של טפטים מיוחדים בשוק אשר מאפשר בחירה בין טפטים בעלי הדפס של צורות גיאומטריות מסקרנות, שחלקן מזכירות את אריחי הקרמיקה האותנטיים שהודבקו בעבר על הרצפה, לבין טפטים עם הדפסים של מדליונים, כיתוב נחמד אשר מתאים לנושא הבישול במטבח, הדפסים הכוללים איורים של כלי מטבח כמו סירים או קומקומים, פסים או טפטים בעלי הדפס דמוי בריקים שנראים בדיוק כמו קיר אמיתי.

חיפוי קירות המטבח

בטרנדים העכשוויים, קיימת בחירה בין כמה סוגי חיפויים למטבח, כמו לדוגמה:

• חיפוי באמצעות אלמנטים מזכוכית, ליצירת מטבח מודרני מתקדם אשר משרה בו אווירה ייחודית. אפשר להדביק את משטחי הזכוכית החלקים שהם חלביים, שקופים או צבעוניים, או לשלב הדפסים או טקסטורות יוצאי דופן בתוך הזכוכיות.
• חיפוי של אריחי קרמיקה אשר קיים בשלל גוונים חלקים, מחוספסים ובעלי דוגמאות מרהיבות שמתאימות למטבח הביתי.
• חיפויים של אריחי אבן קיסר דמויי אבן שמעניקים לכל המטבח מראה סולידי ואקסקלוסיבי.
• הדבקה של חיפויי קוריאן (שהוא חומר עמיד ומעוצב) שקיימים בכמה גדלים, גוונים ודגמים. קיימות כמה אופציות של הדבקת האריחים במבנים גיאומטריים היוצאים יחד נראות מדהימה.
• משטחי שיש על הקירות, אשר מודבקים בצורות גיאומטריות שונות ובכך יוצרים מבנה יוצא דופן ומיוחד למטבח.

וילונות למטבח

הוילונות הם הטאץ' האחרון בעיצובו של כל מטבח, אך ההשפעה שלהם על הנראות הכללית היא עצומה. בחירת הוילון המתאים ביותר היא על פי סגנונו של המטבח וכדי שתתאים לקו העיצובי שלו, בין אם הוא כפרי, קלאסי, מודרני או בכל סגנון אחר.
תפקידו של הוילון הוא להסתיר את מה שקורה במטבח עבור העוברים והשבים ובעיקר לחסום את קרני השמש היוקדות שמסנוורות ומפריעות לעבודה השוטפת. מעבר לכך, הוילונות מוסיפים אלמנט של אלגנטיות לכל מטבח, ובכלל לכל חדר.
אפשר גם לבחור תריסי גלילה הקיימים בקשת רחבה מאד של גוונים יפהפיים כך שהם יתאימו לכל צבע של ארונות המטבח. לחלופין, אפשר לבחור גם בוילונות רומיים בגווני שמנת או בוילונות דינה אשר תפורים בתפירת קונטרה פאלד והם תלויים על מוט מולטי בצמוד לחלון המטבח.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

פרגולות אלומיניום

בעידן הנוכחי של עיצובים אדריכליים מודרניים, פרגולות אלומיניום הופיעו כבחירה מצוינת עבור בעלי בתים ועסקים כאחד. המבנים הללו מציעים שילוב