טיפול למנוע – כל כמה זמן ואיך מבצעים?

טיפול למנוע

הבעיה העיקרית עם פיח היא היחס המשתנה בין דלק לאוויר במנוע. מכיוון שהדלק מוזרק ישירות מאחורי שסתום היניקה, משקעי פחמן במנוע הופכים פחות שכיחים. לפני הזרקה ישירה, דלק נכנס למערכת לפני שסתום היניקה, והדלק הכיל חומרי ניקוי שסייעו בהמסת הפחמן שנתקל בו בדרך לתא הבעירה.

הם ממיסים משקעי פיח הנוצרים בחלקים שונים של המנוע כגון מזרקי דלק

טבעות כתר, בוכנות וכו'. ניתן למנוע משקעי פחמן על ידי שימוש בשמן מנוע המיועד לשימוש במנועי הזרקה ישירה מודרניים. מניעת משקעי פחמן היא שימוש בתוספי דלק, המסייעים בניקוי המשקעים ומונעים הצטברותם במנוע.

ברגע שהמנוע מתחיל לצבור משקעי פיח

ישנן השפעות ישירות הן על ביצועי הרכב והן על הקילומטראז'. עם הזמן, מנועי בנזין ודיזל מפתחים משקעי פחמן בתוך דפנות צילינדר, ראשי צילינדר, בוכנות, סביב שסתומי פליטה, ועל סעפות היניקה והפליטה עקב איכות ירודה, דלק נטול תוספים, דפוסי נהיגה ובערה לא נכונה.

ניקוי פיח במנוע – מה זה?

כפי שהשם מרמז, יכול להיות תהליך כימי או מכני המסיר משקעי פחמן על ראש הצילינדר והבוכנות כדי לשפר את ביצועי המנוע. שחרור פחמן כימי כרוך בהפעלת תרכובת כימית יחד עם דלק דרך מנוע לפירוק מרבצי פחמן. ישנן שתי דרכים לשחרור פחמן מנוע: שחרור כימי ושחרור פיזי. למידע נוסף על ניקוי פיח מהמנוע באתר engine clean כל מה שאתם צריכים לדעת.

פירוק כימי הוא תהליך פשוט למדי

שבו מכונאים שופכים חומרי ניקוי כימיים לתוך מיכל הדלק כדי לנקות את נתיב הדלק כמו גם חלקי המנוע. עבור מנועים עם הרבה פיח, פירוק כימי לא יהיה יעיל לחלוטין. לכן, שחרור כימיקלים של מנועים אינו תרופת פלא שיצרני ציוד וכימיקלים כאלה טוענים.

אבל אז זה גם אם מנועים מודרניים צריכים להיות מופחתים

לא ניתן להבטיח שחרור פחמן של רכבי בנזין/דיזל מודרניים עם הזרקת דלק, מכיוון שזה לא ישפר משמעותית את המצב הכללי של המנוע. שחרור מפחמן של מנוע מעבר ל-100,000 ק"מ יכול למעשה להגדיל את צריכת הדלק והשמן. עם זאת, בהתאם ליצרן המנוע, חלקם עשויים אפילו להזדקק לשחרור פחמן במוקדם או במאוחר.

לפני שתבחר בטיפול מתאים

וודא שאתה בוחן את כל האפשרויות שעלולות לגרום לביצועי מנוע איטיים/לא אופטימליים. אם עושים זאת בצורה לא נכונה, אתה יכול אפילו לגרום נזק למנוע, אז היזהר. שחרור פחמן הוא יקר וטומן בחובו סיכון פוטנציאלי לנזק למנוע.

שנית מכיוון שהצטברות פחמן מתרחשת בדרך כלל עם גיל הרכב

ניקוי פחמים של מנועי שנסעו רק כמה אלפי קילומטרים בהחלט לא מומלץ. רוב היצרנים אינם ממליצים על שחרור פחמן של המנוע מכיוון שמנועי רכב מודרניים מיועדים לחיים ארוכים והרכיבים שלהם הם הכי פחות רגישים למשקעי פחמן. בהתחשב בתקני הפליטה המחמירים בפועל, הם נועדו לשרוף את הדלק במלואו בתא, ולספק את הכמות הנמוכה ביותר של משקעי פחמן.

ניתן להפחית באופן דרסטי את יעילות הדלק עקב הצטברות פחמן במנוע

ללא הזרקת דלק לצריכה, זיהום פחמן של שסתומים הפך לבעיה נפוצה מאוד בכלי רכב הדורשים שחרור פחמן קבוע כדי לשמור עליהם לפעול. עם זאת, אין ספק שמזרקי הדלק עשויים להיות סתומים חלקית או "מלוכלכים" ויש צורך לנקות אותם.

סדנאות רבות ממליצות על שחרור פחמן כדרך לשחזר חלקית ביצועים שאבדו

או כדרך לעזור לרכב שלך לעבור את שלב בדיקת הפליטה של ה-MoT. אם תעשה זאת באופן קבוע, תוכל להציל את המכונית שלך וייתכן שתראה פיח כאשר המכונית שלך משחררת את המנוע.

השתמש בדלק באיכות גבוהה יותר עם תוספת חומרי ניקוי

כדי לשמור על חלקי המנוע נקיים ממשקעים. שימוש בתוסף דלק פעם בחודשיים יעזור לשמור על ניקיון המנוע. הוסף מנקה למערכת הדלק כדי לשמור על בריאות מערכת ה-GDi. אם אתם גרים באזור יבש בו יכול להצטבר אבק רב בתא המנוע, כדאי לנקות את המנוע בערך אחת לשלושה חודשים.

שסתומי מנוע זקוקים לרוב לניקוי כימי כלשהו

רצוי כל 30,000 ק"מ ולא יותר מ-45,000 ק"מ. מכוניות קלאסיות שנבנו לפני טכנולוגיית הנפט והדלק המודרנית, נזקקו לניקוי קוקי כל כמה אלפי קילומטרים, שכלל פתיחת המנוע והסרה פיזית של משקעי פחמן. מנועי שתי פעימות בעבר נזקקו לשחרור פחמים תכוף, שכן שמן הסיכה (בלשון הרע שמן 2-T) נשרף בתא הבעירה והותיר משקעי פחמן.

שיטת הפירוק הכימי כוללת לרוב שילוב של יציקת חומר ניקוי לתוך מיכל הדלק והחדרה ידנית של ערפל של אלכוהול וטרפנטין למערכת כניסת המנוע בזמן שהמנוע פועל.

התהליך הכימי נועד לנקות את השסתומים

הקרבורטור או מזרקי הדלק, וסעפת היניקה. שחרור פחמן כימי הוא החדרה של תרכובת כימית (בדרך כלל ממס) לתוך המנוע דרך הדלק כדי לפרק ולהסיר שאריות פחמן ומשקעים היוצאים מהמכונית עם גזי הפליטה. כפי שהשם מרמז, תהליך שחרור הפחמן של המנוע כרוך בהסרה של משקעי פחמן הנרכשים על ידי רכיבי מנוע חשובים עקב הזדקנות, בעירה לא נכונה של דלק או דלק באיכות ירודה וכו'. הוא גם משחרר חלקי מנוע חשובים אחרים כגון ממירים קטליטיים ועוד. חלקים של הרכב כגון חיישני פליטה.

לכן שחרור פחמן במנוע הוא הליך מניעתי

שמתבצע לעתים קרובות כאשר למכונית יש קילומטראז' של יותר מ-50-60,000 קילומטרים. שיטה זו של ניקוי פיח מהמנוע טובה רק כתחזוקה מונעת. פעולה זו כל 40,000 ק"מ לערך תמנע הצטברות פחמן במנוע ותשמור אותו נקי, מאריך את חייו.

התקן את חלק סעפת היניקה

התקן את החלק שהוסר כדי לקבל גישה לשסתומים. תנו לרכב לשבת כמה שעות ולספוג. הניחו למנקה להיספג בשסתומים למשך מספר שעות לפני הפעלת מנוע ה-Rev ב-3000 סל"ד במצב חנייה עד שהעשן יתפוגג הפעל את הרכב, הכנס את תיבת ההילוכים לחנייה וסיבוב עד לכ-3000 סל"ד כדי לנקות את הפחמן. בסוכנות אומרים שהדרך הטובה ביותר לנקות משקעי פחמן היא לא להשתמש בכימיקלים, אלא לפרק את המנוע ולנגבו ביד.

אז אם פתאום אתה מתחיל להבחין בירידה משמעותית בצריכת הדלק או בביצועים אופטימליים

אחת הסיבות הרבות עשויות להיות הצטברות פיח במנוע, אשר בתורה יוצרת צורך דחוף בפירוק הפחמן של המנוע. שחרור פחמן משפר את ביצועי המנוע על ידי הפחתת רעשי המנוע, הפחתת הרטט והחזרת יעילות הדלק.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

מצבר עד הבית

בפוסט זה בבלוג, אנו מתעמקים בשירות המקיף הניתן על ידי הטכנאים המיומנים שלנו המגיעים לפתח ביתכם כדי להחליף מצבר לרכב.

פרגולות אלומיניום

בעידן הנוכחי של עיצובים אדריכליים מודרניים, פרגולות אלומיניום הופיעו כבחירה מצוינת עבור בעלי בתים ועסקים כאחד. המבנים הללו מציעים שילוב