פתרונות אחסון למטבח – טיפים לאחסון יעיל

פתרונות-אחסון-למטבח

פעמים רבות, אנו נתקלים בקשיים בכל הנוגע לאחסון מוצרים ופריטים בארונות המטבח שלנו. הדבר מביא איתו בלאגן, חוסר סדר וארגון, ומקשה עלינו בהתמצאות במטבח ובמציאת הפריטים החשובים לנו. דבר הפוגע בפרקטיות של המטבח, שהיא הצורך העיקרי בו.

עקרונות בארגון ארונות המטבח שלכם

סידור הפריטים על פי השימוש בהם והקטגוריה

כלומר, אין לסדר פריטים לפי גודל או צבעים אלא לפי קטגוריות פונקציונליות: למשל, רכזו יחד את כל השימורים, רכזו יחד את כל בקבוקי השתייה וכו'.
(אל תשימו את מיץ התפוזים הצהוב ליד שימורי התירס רק בגלל צבעם המשותף…)
צורת הארגון צריכה להיות ברורה, הגיונית ואינטואיטיבית למשתמש. המשמעות היא שבקלות נבין היכן נמצאת כל קטגוריה של פריטים ושזה "יעבוד" לנו מבחינת השכל הישר – למשל, הכלים יהיו ליד הכיור והמדיח, השימורים לא חייבים להיות קרובים לכיור, חומרי הניקוי לרוב יוצבו מתחת לכיור, וכיו"ב.

בתוך כל קטגוריה – קבצו תתי קטגוריות

הכוונה כאן היא פשוטה – בקטגוריית השימורים לדוגמה, קבצו את כל סוגי הפריטים יחדיו:
שימורי חמוצים – צמודים זה לזה, טונה – זה לצד זה, פירות – מקובצים.
כך יהיה יותר קל להתמצא ולדעת כמה נותר לנו מכל פריט, מה שיסייע לתהליך קל יותר בהכנת הרשימה לסופר בכל פעם, ולא נצטרך למצוא את עצמנו קונים עוד 3 פחיות חמוצים כשכבר יש לנו 6 שפשוט לא ראינו כי הן עורבבו יחד עם התירס.

הדבר גם יקל על השליפה של הפריט בעת הצורך. תארו לכם מצב בו אתם זקוקים לרסק עגבניות שבמקום שיהיה לו אזור משלו – כנראה תצטרכו להזיז את כל קופסאות הדגים, הפירות והירקות המעורבבים כדי להגיע לפריט המבוקש.

דירוג וסידור לפי תדירות שימוש

בקדמת המדף הציבו פריטים שאתם נוטים להשתמש בהם לעיתים קרובות יותר. מאחור הציבו פריטים שהשימוש בהם יותר נדיר.
זה יקל עליכם בשימוש היומיומי, שכן הסידור הזה מתחשב בצרכים היומיומיים שלכם בכדי לאפשר לכם מקסימום יעילות בשליפה מהארונות שלכם.

קופסאות ומיכלי אחסון

תבלינים, קטניות, קמח, אורז ושלל פריטים יבשים – מומלץ לאחסן במיכלים אחידים, שיוצרים נראות ברורה וסדר בעין. בנוסף, קל יותר לארגן שטח באמצעות כלי אחסון אחידים ומרובעים.
האריזות של המוצרים הללו בסופרים אינן אחידות, לפעמים עגולות (צורות עגולות גורמות לבזבוז שטח רב!), לפעמים עשויות מנייר שבכלל עלול להיקרע – וזוהי הדרך הבטוחה לברדק וכאוס באזורי האחסון. הקפידו להעביר את המוצרים למיכלים רב פעמיים מזכוכית או פלסטיק שקופים, וכך תוכלו לראות בקלות את תכולת המיכל ולשלוף את מה שדרוש לכם באותו הרגע.

לתבלינים ניתן לקנות צנצנות קטנטנות או מלחיות ולמלא אותן – זה מקל על השימוש גם בעת הבישול.

תוויות ותיוגים

לאחר שאחסנו את הפריטים מהסעיף הקודם במיכלים, גם אם הם שקופים, לעיתים קשה להבדיל ולהבין מה יש בכל מיכל. הפתרון: קנו מדבקות, רשמו עליהן בצורה אסתטית וברורה והדביקו על כל מיכל במקום אחיד ונראה לעין – למשל על המכסה.
המשקיענים שביניכם מוזמנים לתייג באמצעות מדפסת תוויות.
כי הרי מי יודע מה ההבדל בין קמח חלה לקמח לחם? וכמובן, הבלבול הנפוץ ביותר – בין המלח לסוכר.
עשו לעצמכם טובה וחסכו שגיאות עתידיות – תייגו את כל הקופסאות והמיכלים שלכם.

לסיכום, לאחר שהסתכלתם במגזינים לעיצוב פנים והום סטיילינג, ולאחר שהגעתם לעיצוב ולגימור הסופי של המטבח – בדקו את עצמכם וודאו כי דאגתם למקסום שטח האחסון. ולאחר שבשעה טובה תתחילו למלא את המטבח שלכם בכל טוב – התחילו באחסון חכם לפי הקווים המנחים כאן, וכך תעזרו לעצמכם בהמשך.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

פרגולות אלומיניום

בעידן הנוכחי של עיצובים אדריכליים מודרניים, פרגולות אלומיניום הופיעו כבחירה מצוינת עבור בעלי בתים ועסקים כאחד. המבנים הללו מציעים שילוב