עיצוב מטבחי חוץ

עיצוב מטבחי חוץ
תחום מטבחי החוץ נכנס לעולמות עיצוב הפנים בעשור האחרון והפך ליותר ויותר נפוץ, ובכך גרם להתרחבות עולם עיצוב המטבחים כולו. בזמן שלרוב הישראלים יש מרפסת שמש, גג פנטהאוז או גינה פרטית, כך גם גובר הרצון לבשל, לצלות ולאפות במרחבי האוויר הפתוח, ופחות ופחות להתרוצץ הלוך ושוב למטבח הפנימי אשר בבית בזמן שאנו מארחים בחצר.

מטבחי חוץ – מי קהל היעד?

אנחנו הישראלים בואו נודה בזה, מאוד אוהבים לארח משפחה וחברים. למה לנו להסתגר במטבח הפנימי כשבחוץ ישנו יום קיץ שמשי ואנו יכולים לשבת באוויר הפתוח במטבח לגינה שלנו, או במרפסת, ובזמן שאנו מבשלים האורחים שלנו יכולים לשבת לידנו, להתבונן, לשוחח איתנו, וליהנות יחד איתנו מהריחות המטריפים של בשר על האש. אז בין אם אתם מתכננים ובונים בית חדש מהיסודות, מתכננים מול הקבלן לעצב דירה חדשה, או משפצים מבנה קיים, מומלץ מבחינת תכנון אדריכלי כבר בשלב התכנון להתחיל לחשוב על תוכנית למטבחי חוץ.

עיצוב מטבחי חוץ – מהיכן מתחילים?

עיצוב מטבחי חוץ, ממש כמו עיצוב מטבח פנים, צריך להיות מתכונן בהתאם לכלל השימושים והצרכים שלכם מסביבת המטבח. אך כמובן יש להבין שכל הפרוצדורה של העיצוב עד התקנת המטבח לגינה או למרפסת שונה לגמרי מהתהליכים של מטבחי פנים, בזמן שהפאזה הראשונה לייסוד של מטבח לגינה הוא קודם על עניין התשתיות.

ההחלטה על אלמנטים עיצוביים צריכה להתבצע בהתאם לסוג והיקף התשתיות הניצב לרשותכם במרחב הגינה, החצר או המרפסת.
אז על אילו תשתיות נצטרך לשים דגש עבור עיצוב ויצירת מטבחי חוץ? כמובן אלמנטים עבור תשתיות חשמל וגז, ותשתיות של אינסטלציה. כאשר כל אחת מהן נחשבת לצורך עבור אלמנט עיצובי כזה או אחר ובעקבות כך צריכה להיות מתכוננת בצורה שתשמש אותנו בצורה הטובה ביותר במטבח החיצוני.

בואו נדבר על סגנונות עיצובים למטבח חיצוני

בימינו, אפשר להתענג ממבחר גובר וגדל של סגנונות וסטייל עיצוביים למטבחי החוץ אותם ניתן להחיל בכל מרחב או שטח של גינה או מרפסת ייעודית עבור התקנת מטבחי חוץ. מבין שלל האפשרויות ניתן לחשוב על האלמנטים העיצובים הבאים:

  • התקנת שיש/משטח עבודה מנירוסטה
  • התקנת תנור אפייה, כירת צד
  • תנורי אבן
  • עמדת גריל גז או/וגם גריל פחמים
  • מנדף נירוסטה

הנוחות לפני הכל, ולמה אני כותב לכם את זה?

אנו הישראלי הממוצע, לא יעזור כלום, לרוב נחפש קיצורי דרך. למה לעבוד קשה כשאין צורך בכך? אנו נרצה כמה שפחות לרוץ הלוך ושוב בין מטבח הפנים ולבין החצר, מרפסת השמש או הגג בכדי לספק שתיה קרה או מזון לאורחים שלנו.
לכן נשאף שכל מה שאנו צריכים כבר קיים במטבח החוץ, כך שלאחר שהאירוח יסתיים לא נמצא את עצמינו עייפים וללא אנרגיות.

עלות תכנון, עיצוב והקמת מטבח חוץ

באופן זהה לתהליך עיצוב בית פרטי, גם התהליך של תכנון ועיצוב מטבח חוץ יחייב אותנו בהשקעה כלכלית לא קטנה, והיא משתנה בהתאם למרחב וגודלו של השטח אשר ישמש אותנו להקמתו של מטבח החוץ, וכמובן בהתאם להיקף האביזרים והאלמנטים אשר בהם נשתמש בכדי להקים ולהשתמש במטבח. מחירי מטבחי חוץ יכולים להשתנות מאלפי שקלים ועד לעשרות אלפי שקלים.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

פרגולות אלומיניום

בעידן הנוכחי של עיצובים אדריכליים מודרניים, פרגולות אלומיניום הופיעו כבחירה מצוינת עבור בעלי בתים ועסקים כאחד. המבנים הללו מציעים שילוב