ניהול נכס מסחרי במקצועיות

מהו ניהול נכסים מסחריים?

במידה ובבעלותכם משרדים להשכרה, חנות, או נכס בעל אופי מסחרי מכל סוג שלא ציינו, אתם בוודאי מודעים לקושי בניהול נדל"ן מסחרי. ממפיס ניהול אחזקת מבנים בישראל – הינה חברה מובילה בתחום הניהול המקצועי של מגוון נכסים מסחריים. בכתבה זו נסקור את תחום הניהול המקצועי של נכסי מסחר ובתוך כך נפנה זרקור אל תפקידה של חברה לניהול נכסים.

חברה לניהול נדל"ן מסחרי

ניהול נדל"ן מסחרי הינו בעצם ניהול משרדים, חנויות, מרכזי קניות וכו'. חברה המנהלת נכסים עבור לקוחות לוקחת על עצמה מספר תפקידיו חשובים כגון מציאת שוכרים מתאימים שיישהו בנכס לאורך זמן, כדי להבטיח שהשוכרים יעבירו את שכר הדירה בזמן וכן לדאוג לכל דבר שיתעורר במהלך ההשכרה. חשוב לציין שמבחינת ניהול נדל"ן מסחרי מדובר באתגר משמעותי בייחוד מבחינת סינון הגורמים שמורשים לשכור נכס מסחרי, וזאת מכיוון שתחום השכרת הנדל"ן המסחרי נוטה להיות פחות יציב ולכן ישנן בדיקות רגע ופיננסיות שצריך לבצע בטרם מתן אישור להתקדמות בתהליך ההשכרה של נכס מסחרי המנוהל על-ידי חברת הניהול.

חברת ניהול נדל"ן מסחרי – תחומי אחריות

איתור שוכרים – איתור אנשים ו/או חברות מתאימים לכניסה לנכס להשכרה אינה משימה קלה בשום פנים ואופן. על חברת הניהול לאתר שוכרים שעומדים בקריטריונים מחמירים בייחוד בהיבט הפיננסי. בהתנהלות השוטפת, באחריותה של חברת הניהול לדאוג לכל נושא גביית התשלומים, לתת מענה תקופתי לגבי הנכס במקרה של תקלות וכו'. חשוב לזכור שכאשר מדובר על השכרת נכס מסחרי, אחריותו של הבעלים גדולה יותר וזה בגלל ריבוי העוברים והשבים המשקיפים על הנכס (עובדים ולקוחות) ולכן חשוב לוודא שהדבר יבוא לידי ביטוי בהסכם השכירות. שמירה על הנכס היא למעשה אינטרס משותף של חברת הניהול ושל הבעלים, שכן במידה והנכס שמור ומנוהל היטב, השוכרים במרבית המקרים יישארו לתקופה ארוכה יותר.

ניהול נכס מסחרי במקצועיות

בצעו בדיקות שוטפות ובדקו כי השימוש שמתבצע בנכס הולם את חוזה עם המשכירים – על חברת הניהול מוטל לבדוק כי ההשכרה על ידי השוכרים מתבצעת בהתאם להוראות הסכם השכירות וכן על פי החוק, כלומר לא מתנהלת אופרציה עסקית בלתי חוקית בנכס המסחרי או תוך הפרת רישיון מסחרי. 

תחזוקה שוטפת של נכס מסחרי

חברת ניהול נכסים מסחריים תבצע עבור הבעלים משימות תחזוקה שוטפות הכוללות בין היתר ניהול תקלות ותקלות כמו חשמל, אינסטלציה ועוד.

על החברה להיות מקצועית, כאמור, ולבצע תחזוקה וניהול לכל אורך השנה ובעקביות המתבקשת. לכל נכס יש מערכות רבות לתחזוקה, משימות תחזוקה שוטפות שחשוב מאוד לבצע, ובייחוד חשוב לדעת לנהל ולתחזק מערכות חכמות בנכס – מעליות, מזגנים, דלתות ומחסומי כניסה חכמים, ועוד. מערכות אלו דורשות תחזוקה תקופתית ולכן חשוב לבדוק שהחברה יודעת לטפל במקרים כאלו, שכן זו המהות של כל חברת ניהול נכסים.
 

 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

מצבר עד הבית

בפוסט זה בבלוג, אנו מתעמקים בשירות המקיף הניתן על ידי הטכנאים המיומנים שלנו המגיעים לפתח ביתכם כדי להחליף מצבר לרכב.

פרגולות אלומיניום

בעידן הנוכחי של עיצובים אדריכליים מודרניים, פרגולות אלומיניום הופיעו כבחירה מצוינת עבור בעלי בתים ועסקים כאחד. המבנים הללו מציעים שילוב