איך לבחור את הריהוט הנכון לבית – עשה ואל תעשה

איך-לבחור-את-הריהוט-הנכון-לבית

כמה פעמים שמענו בחיינו את הביטוי "ריהוט בית" ? זה תמיד נשמע כמו "חור בכיס", סוג של בלבול מסוים, ולפעמים חוסר הידע גובר על הרצון להבין. גם אם עברתם דירה או בדיוק קניתם דירה חדשה, או שסתם בא לכם להתפנק בריהוט לבית, תמיד נחפש דרכים יצירתיות מבלי לחרוג יותר מדי מהתקציב שנקבע מראש, וזה נראה לנו ברמת הבלתי אפשרי.

החלטנו לרכז לכם במאמר הבא מספר טיפים לריהוט נכון של הבית, ללא מעצב שיגבה ממכם אלפי שקלים לשווא, כולל טעויות רבות שנעשות.

מספר משימות שכדאי לבצע לפני ריהוט הבית

דבר ראשון, היינו באמת ממליצים לפני שפותחים את הארנק ומתחילים להשתולל בריהוט חדש, לעשות סדר בבית ולהכין רשימה שתכיל את כל הרהיטים שאתם מעוניינים להחליף או שאין לכם שימוש בהם. ניתן לפרסמם ביד 2 על מנת למכור אותם וכך להתקזז עם הריהוט החדש שיש קצת כסף בכיס מהריהוט הישן. כמובן שלמי שיש את היכולת מומלץ לתרום לקהילה או לעמותות. עוד משימה שמומלץ להתמקד בה היא שיפוץ רהיטים קיימים – עם קצת יצירתיות אפשר להפוך רהיטים שלא חשבנו עליהם לריהוט חדש עם עיצוב מרענן.

טיפים לעיצוב וריהוט הבית

• יש המון אתרים באינטרנט שכוללים מחלקות עודפים – מחלקות מצוינות עם מבחר עשיר במחירים באמת ששווה לקנות. אך שימו לב כי המלאי במחלקות כאלה בדרך כלל מצומצם לכן שווה לשריין על מנת שלא יאזלו המלאים.
• מומלץ לעשות חקר שוק מקיף בנושא מבחינת מחירים. לעבור קטלוגים שלמים של אתרים ולמצוא את המציאות הקטנות שכן שווה לקנות, בכל אתר קיימת מציאה אחת לפחות ככה שאם תעשו את חקר השוק שלכם באתרי ריהוט לבית אין ספק שתוכלו לספק לעצמכם אחלה של רשימה מכובדת.
• מסע בשווקים יכול להוות פקטור רציני מאד במסע שלכם. נסו לטייל בכל מיני שווקים באזורים שלכם כמו שוק הפשפשים לצורך העניין או כל מיני בזארים כאלה ואחרים תוכלו לגלות מציאות מדהימות שם שיתאימו בול לתכנון שלכם.
• מבצעי דקה 90 ומבצעי בלק פריידי, קריסמס, יום הרווקים ושלל מבצעים שתקפים לזמן קצר הזדמנות מעולה לקנות ריהוט איכותי בהנחות משמעותיות וגדולות, אך עלינו להיות עם האצבע על ההדק ולתפוס תמציאה כשהיא צצה.

טעויות נפוצות בעיצוב הבית

• תליית וילונות – הטעות הראשונה היא וילונות. קורה המון פעמים שנכנסים לבית של אנשים והעיצוב נראה ממש נחמד, אבל הווילונות לא תואמים לא במרקם הבד שלהם לחלון, לא בגודל, ולא בגובה. אז הטיפ הראשון זה באמת לתלות אותם כמה שיותר גבוה כדי ליצור את התחושה של מרווח. גם אם החלון מתחיל באמצע הקיר עדיין מומלץ לתלות את הווילון מעל החלון ושיגיעו עד כדי מתחת לחלון ואפילו לרצפה. למה זה ? מפני שהחלון יראה יותר גדול והבד יוסיף יותר לתחושת האושר בעיצוב, וגם במבט הראשוני עולה וזה נותן תחושה נעימה יותר. במידה והבית עמוס מומלץ להשתמש בווילונות יותר אווריריים.
• תליית תמונות – הטעות השנייה הנפוצה ביותר שניכרת בעיקר בבתים, משרדים, בתי עסק היא תמונות. הבעיה המרכזית היא בעיקר בגובה התמונה. תמונה צריך לתלות בגובה מסוים והגובה הזה הוא שהעין מגיעה לאמצע התמונה. גובה תליית התמונה צריכה להיות בהתאם לצופה ולא בהתאם לגובה הספה או לגובה הקיר. אין ספק שזה די מרגיז לנסות להתרכז בתמונה כשהיא לא פרופורציונלית וצריך להתאמץ פיזית כדי לצפות בה.
• התאמת יתר – התאמה יתר משמע שכל הרהיטים מתאימים אחד לשני ולפעמים שמתאמצים יותר מדי שזה יהיה מתאים זה לא תמיד יהיה דומה באותה צבע ואותו בד אז תמיד עדיף ללכת הפוך. לא הכל חייב להיות באותם צבעים ואותו סגנון, עדיף לעשות MIX AND MATCH לצורך הדוגמא כיסא אחד וינטג' וספה אחת מודרנית.

לסיכום

טיפ או שניים מאתנו: עדיף לא להתפשר על איכות. כל מוצר שעליו נרצה לשבת או לשכב עדיף שיהיה איכותי, גם אם זה יגזור ממכם עוד כמה שקלים, על איכות לא מתפשרים ועדיף באמת לבדוק מהבחינה הזו שרהיטים תקינים ואם באמת כבר בחרתם באופציה והחלטתם לקנות הכל לבית – תעשו לעצמכם טובה ענקית וקראו את המאמר שלנו שוב.
כדאי מאד להיות יצירתיים ומקוריים ולתת טקסטורה ייחודית לאזורים מסוימים כמו אזורים מתים שאפשר לקשט בטפט או משטח זכוכית. גם החלפת ידיות יכול לתת מענה נחמד.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

פרגולות אלומיניום

בעידן הנוכחי של עיצובים אדריכליים מודרניים, פרגולות אלומיניום הופיעו כבחירה מצוינת עבור בעלי בתים ועסקים כאחד. המבנים הללו מציעים שילוב